Dzieci i młodzież

Grzegorz Staroń – psycholog, terapeuta Stosowanej Analizy Zachowania w trakcie certyfikacji, specjalizuje się terapii i konsultacji spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera), ADHD oraz dysleksji.

Rejestracja tel. 510 188 269

Zadzwoń aby dokonać rejestracji, jeśli nie odbieram napisz sms lub dokonaj > rejestracji online.

Gabinet nr 2 – ul. Grażyny Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra
(budynek Apteki Sudeckiej, II piętro) – prowadzę własną działalność, niezależną od firmy Joanny i Tomasza (wynajmuję od Nich gabinet)
wybrane soboty od 9.00 do 12.00

Konsultacja / terapia DZIECI, MŁODZIEŻ I RODZICE

mgr Grzegorz Staroń – psycholog przyjmuje dzieci (od 3 r.ż.), młodzież oraz rodziców w zakresie:

  • Spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera)
  • ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej)
  • Dysleksja
  • Zaburzenia zachowania (m.in. złość i agresja)
  • Zaburzenia lękowe
  • Zaburzenia nastroju: depresja
  • Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
  • Stres
  • Trauma
  • Uzależnienia: Internet, smartfon, gry, hazard, substancje)
  • Problemy wychowawcze
  • Trudności szkolne, w nauce
  • Motywacja: do nauki, do działania
  • Pozytywny obraz siebie, poczucie własnej wartości, mocne strony
  • Skuteczna komunikacja między rodzicami a dzieckiem
  • Relacje z rówieśnikami

Konsultacja / terapia DOROŚLI: autyzm, Asperger, dysleksja, ADHD

Przyjmuję także osoby dorosłe zmagające się z problemami związanymi z:

  • spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera,
  • dysleksją,
  • ADHD (zaburzenia hiperkinetyczne / zespół nadpobudliwości psychoruchowej).

Cennik – Grzegorz Staroń

konsultacja, terapia = 250 zł / 50 min.
Płatność tylko w gabinecie – prowadzę własną działalność, niezależną od firmy Joanny i Tomasza (wynajmuję od Nich gabinet)

Stosowana Analiza Zachowania

Głównym celem Stosowanej Analizy Zachowania jest spowodowanie znaczącej zmiany w istotnych społecznie zachowaniach klienta poprzez wykorzystanie podejścia opartego na nauce i analizie. SAZ znajduje zastosowanie w większości dziedzin życia (Dinovi, 2018). W ramach Stosowanej Analizy Zachowania wykorzystujemy techniki, które wywodzą się z praw rządzących zachowaniem człowieka. Dzięki nim uczymy zachowań potrzebnych do niezależnego życia, adekwatnych społecznie umiejętności oraz niwelujemy problemy społeczne (Łukasz Próchowicz, Psychologia w praktyce, nr 12, listopad 2018).

Oto kilka cech, które w syntetyczny sposób opisują Stosowaną Analizę Zachowania (SAZ) i zasadność jej wykorzystania:

 Stosowana – koncentrujemy się na uczeniu zachowań społecznie istotnych.
 Behawioralna – skupiamy się na zachowaniu, które może być bezpośrednio obserwowane i mierzone.
 Analityczna – analizujemy zachowanie danej osoby i szukamy zależności pomiędzy wydarzeniami a tym zachowaniem.
 Technologiczna – stosowane techniki są tak opisane, aby mogły być powielane przez inne osoby.
 Koncepcyjnie systematyczna – sposoby postępowania i reagowania są opracowywane w oparciu o zasady kierujące zachowaniami.
 Efektywna – efekty podejmowanych interwencji są bezpośrednio mierzone, a na podstawie pomiarów podejmujemy dalsze decyzje, tak, aby umożliwić osiągnięcie zmian korzystnych dla klienta.
 Przynosząca zgeneralizowane skutki – jednym z priorytetów jest to, aby zmiany zachowania były utrwalone i zgeneralizowane na różne konteksty codziennego funkcjonowania.

Grzegorz Staroń – psycholog, terapeuta dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych

Jestem terapeutą Stosowanej Analizy Zachowania w trakcie certyfikacji.
Pracuję także w nurcie Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT), Terapii Behawioralnej (BT). Moje zainteresowania zawodowe koncentrują się na obszarach problemów rozwojowych dzieci i młodzieży, m.in. spektrum autyzmu oraz dysleksji rozwojowej.
Ukończyłem Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS ze specjalnością psychologia społeczna (Wrocław).

W 2012 r. zorganizowałem na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS (Wrocław) ogólnopolską konferencję naukową „Z dysleksją przez całe życie -dobre praktyki”. Jestem autorem wielu wystąpień (referatów, plakatów, warsztatów) na konferencjach i sympozjach naukowych w Polsce z dziedziny psychologii, problemów rozwojowych w tym dysleksji rozwojowej.
Prowadzę badania naukowe w szkołach obejmujące zarówno dzieci , ich rodziców jak i nauczycieli. Efektem jednego z nich jest artykuł w książce pod redakcją M. Bogdanowicz „Dysleksja w wieku dorosłym” – Traczyk, J., Staroń, G. (2012). Czy osoby dorosłe, zdiagnozowane jako uczniowie z dysleksją, nadal mają problem z tempem czytania? (str. 77 – 88).
Prowadzę stronę internetową: Z dysleksją przez całe życie- dobre praktyki, która działa na portalu społecznym Facebook.
Interesuje mnie wpływ zimna na ludzki organizm, aktywnie morsuję, uprawiam pływanie zimowe oraz amatorsko kolarstwo szosowe.

Grzegorz Staroń – psycholog, terapeuta Stosowanej Analizy Zachowania.
tel. 510 188 269 (jeśli nie odbieram napisz sms)
Zarezerwuj termin, zobacz cennik i jak dojechać