Diagnoza psychologiczna

Diagnoza psychologiczna to proces, który pozwala zrozumieć mechanizmy wpływające na Twoje samopoczucie, zachowanie i relacje z innymi. Dzięki indywidualnym rozmowom i specjalistycznym narzędziom psychologicznym możemy wspólnie określić przyczyny trudności, zidentyfikować mocne strony i zaplanować skuteczne rozwiązania. To pierwszy krok w kierunku świadomej pracy nad sobą w terapii i poprawy jakości życia. Naszym celem jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni w trakcie badania, w której każdy poczuje się zrozumiany i otoczony opieką.

Neuroróżnorodność:
– Diagnoza ADHD
– Diagnoza spektrum autyzmu

Procesy otępienne:
– Zaburzenia funkcji poznawczych (pamięci, fluencji słownej, umiejętności językowych, funkcji wzrokowo-przestrzennych) – także w przypadku doznanej wcześniej traumy, przejściu COVID-19
– Zaburzenia funkcji wykonawczych
– Zaburzenia nastroju (afektywne) związane z procesami neurodegeneracyjnymi

Zaburzenia osobowości:
– Diagnostyka zaburzeń osobowości (w tym borderline, osobowość narcystyczna)

Rejestracja pod numerem telefonu, jeśli nie odbiorę telefonu, proszę o kontakt przez wiadomość SMS.

Centrum Psychologiczne Dominika Prosyniak
Gabinet nr 2 – ul. Grażyny Bacewicz 22, 58-506 Jelenia Góra
(budynek Apteki Sudeckiej, II piętro)

Centrum Psychologiczne Dominika Prosyniak
siedziba i adres korespondencyjny: ul. Aroniowa 6c, 58-521 Jeżów Sudecki
NIP 6112817815

• Wydanie opinii psychologicznej na podstawie przeprowadzonej diagnostyki
= 150 zł

Podstawowa diagnoza spektrum autyzmu u osób dorosłych
wywiad kliniczny + narzędzia przesiewowe – SCQ, GQ-ASC (dla kobiet), AQ
= 600 zł / 180 minut + spotkanie 50 min w celu omówienia wyniku

Podstawowa diagnoza spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży
wywiad kliniczny z dzieckiem oraz opiekunem + narzędzia przesiewowe – ASRS, AQ, CARS-2
= 600 zł / 180 minut (lub 3 spotkania po 60 minut) + spotkanie 50 min w celu omówienia wyniku

Diagnostyka ADHD u osób dorosłych
DIVA-5 + wywiad kliniczny
= 600 zł / 180 minut + spotkanie 50 min w celu omówienia wyniku

Diagnostyka ADHD u dzieci i młodzieży
CONNERS-3 + wywiad kliniczny
= 600 zł / 180 minut (lub 3 spotkania po 60 minut) + spotkanie 50 min w celu omówienia wyniku

Diagnostyka zaburzeń osobowości u osób dorosłych
SCID-5, PBQ + wywiad kliniczny
= 150 zł / 50 minut (do pełnej diagnozy potrzebne będą 4 spotkania)

MMPI-2 + wywiad kliniczny
= 500 zł / 150 minut

Badanie funkcji poznawczych
m.in. zaburzenia pamięci, podstawowa diagnoza w kierunku Alzheimera, zaburzenia funkcjonowania poznawczego po COVID-19 – ACE-III, MoCA-b, CVLT, CTT-2, BENTON, RAVLT + (dorośli)
= 400 zł / 120 minut + 50 minut na omówienie wyniku

Pakiet dla seniora PLUS
Pakiet diagnostyczny dla seniora zawiera różnorodne elementy dostosowane do oceny stanu psychicznego, funkcji poznawczych oraz ogólnego samopoczucia osoby starszej. Wiele chorób neurodegeneracyjnych, poza najbardziej rozpowszechnionymi objawami, takimi jak zaburzenia pamięci, często łączą się z ogólnym osłabieniem stanu psychofizycznego osoby starszej, a także zaburzeniami afektywnymi (nastroju), takimi jak depresja. Przesiewowy pakiet diagnostyczny dla seniora zawiera:
• Wywiad diagnostyczny (historia życia, obecne trudności, historia medyczna)
• Ocenę funkcji poznawczych – badanie za pomocą arkuszy, takich jak ACE-III (którego elementem jest także Test Rysowania Zegara, istotny zwłaszcza przy przesiewowej diagnostyce choroby Alzheimera), Kalifornijski Test Uczenia Się Językowego (CVLT) oraz Kolorowy Test Połączeń (CTT-2).
• Ocenę nastroju – testy przesiewowe w kierunku depresji, zaburzeń lękowych.
Dzięki temu, możliwa jest szczegółowa analiza wyników w kontekście ryzyka chorób neurodegeneracyjnych, takich jak choroba Alzheimera czy innych rodzajów otępień (otępienie czołowo-skroniowe, otępienie naczyniowe).
= 450 zł/ 150 min + 50 min na omówienie wyniku

Pakiet senior – badania przesiewowe funkcji poznawczych
Wczesne wykrycie zaburzeń pamięci u seniorów pozwala na skuteczniejsze wdrożenie działań opóźniających rozwój chorób, takich jak choroba Alzheimera. Badania przesiewowe pomagają zidentyfikować problemy w początkowym stadium, co może poprawić jakość życia zarówno pacjentów, jak i ich bliskich. Regularna diagnostyka wspiera także lepsze planowanie opieki i terapii dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Pakiet przesiewowy dla seniora zawiera elementy dostosowane do pierwszej oceny funkcji poznawczych oraz ogólnego samopoczucia osoby starszej.
• Wywiad diagnostyczny + test przesiewowy ACE-III (w którego skład wchodzi m.in. Test Rysowania Zegara)
= 180 zł / 50 min

Jestem psychologiem w trakcie specjalizacji klinicznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, z podspecjalizacją neuropsychologia. Moje zainteresowanie psychologią zrodziło się z chęci zrozumienia, jak działa ludzki umysł oraz potrzeby wspierania innych w radzeniu sobie z trudnościami, które napotykają w życiu.

Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim, w specjalności z psychologii klinicznej i zdrowia osób dorosłych, a następnie poszerzyłam swoje kompetencje na studiach podyplomowych w Uniwersytecie SWPS w Katowicach, kierunek Neuropsychologia kliniczna i diagnoza neuropsychologiczna w ujęciu praktycznym. W mojej codziennej pracy zajmuję się diagnozą psychologiczną, w tym oceną ADHD, spektrum autyzmu, badaniami neuropsychologicznymi i analizą osobowości u dorosłych, dzieci i młodzieży.

Jestem zatrudniona jako psycholog w Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu. Kieruję się zasadami etyki zawodowej, zapewniając poufność oraz szacunek dla indywidualnych potrzeb każdej osoby. Stale rozwijam swoje umiejętności diagnostyczne, uczestnicząc w szkoleniach i kursach, a swoją pracę regularnie poddaję superwizji, co pozwala mi zapewniać najwyższy standard opieki psychologicznej.

Jestem również certyfikowanym trenerem i superwizorem interwencji skalowanej PM+, metody stworzonej przez WHO, co dodatkowo wspiera moją misję profesjonalnego i empatycznego wspierania osób w ich procesie zdrowienia i rozwoju.

Aby uzyskać diagnozę psychologiczną, konieczne są dane odnośnie Twojego funkcjonowania w okresie dzieciństwa. Kluczowe będą informacje od nauczycieli/opiekunów przedszkolnych (w tym oceny półroczne oraz roczne, świadectwa z klas 1-3 szkoły podstawowej, uwagi odnośnie zachowania podopiecznych podczas zajęć). Jeśli jest to możliwe, zanotuj także swoje wspomnienia z okresu dzieciństwa – jak wyglądały zachowania społeczne, nauka, rozwój mowy. W przypadku osób dorosłych, istotne będą także informacje pozyskane od najbliższych (rodzice/dziadkowie/rodzeństwo) – w miarę możliwości poproś najbliższych o napisanie opinii o Twoim codziennym funkcjonowaniu, skupiając się na podaniu konkretnych sytuacji z Twojego życia.

Zapisz konkretne sytuacje, które wydaję się problematyczne, np. trudności z koncentracją, planowaniem, sztywność zasad, trudności z impulsywnym działaniem oraz problemy w relacjach społecznych. Przydatne będą również przykłady codziennych wyzwań w zarządzaniu czasem, reagowaniu emocjonalnym czy problemów w organizacji.

Jeśli dysponujesz historią leczenia (wcześniejsze diagnozy, terapie, wyniki badań neurologicznych i psychiatrycznych, EEG i/lub inne, a także listą przyjmowanych leków i chorób współistniejących), przygotuj ją na wizytę diagnostyczną.

Kluczowym elementem będzie historia medyczna. Jeśli dysponujesz wcześniejszymi diagnozami psychiatrycznymi, chorujesz przewlekle lub przyjmujesz leki, w miarę możliwości postaraj się dostarczyć te informację na wizytę diagnostyczną.

Jeśli jest to dla Ciebie komfortowe, możesz poprosić bliskie osoby aby opisały, w jaki sposób postrzegają Twoje funkcjonowanie i trudności, skupiając się na podaniu konkretnych sytuacji z Twojego życia.

Przygotuj informacje o przebytych infekcjach, urazach głowy, a także o chorobach przewlekłych. Ważnym elementem będą również informacje o chorobach, takich jak choroba Alzheimera w rodzinie. Jeśli dysponujesz wcześniejszymi wynikami badań neurologicznych (EEG, rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa) lub psychiatrycznych (wcześniejsze rozpoznania, takie jak depresja, zaburzenia lękowe, schizofrenia paranoidalna, itp.), postaraj się także dostarczyć je na wizytę diagnostyczną.

Jeśli to możliwe, poproś bliskie osoby o opisanie Twojego funkcjonowania. Możesz zabrać ich opinię na wizytę w formie notatek lub pojawić się wraz z nim na wizytę po wcześniejszym ustaleniu tego z psychologiem wykonującym diagnozę.